Hur fan är man funtad?!

Som de flesta i min omgivning vet är jag gravid i 6 månaden, det är ju ingen nyhet direkt. 
Jag har haft det ganska kämpigt psykiskt med att jag växer och blir större. Redan innan har jag haft ganska stora komplex över min kropp och har haft det i flera år. Men jag jobbar på det varje dag och det börjar kännas bättre. Mycket tack vare min älskade Kristoffer. 

Nu till det som gör mig så jävla förbannad och ledsen. För en månad sen hade vi besök här hemma och en i sällskapet vräker ur sig "oj vad stor du är, hur stor kommer du bli egentlgen". 
Vid tillfället blev jag helt ställd och vissa inte vad jag skulle säga. I efterhand ångrar jag att jag inte fick ur mig någon spydig kommentar tillbaka. När de hade åt hem och fram tills idag har jag gått och ältat det där fram och tillbaka och mått ganska dåligt över det hon sa. 

Idag tog jag mig i alla fall i kragen och konfronterade henne med det hon sagt och sa att jag tycker inte att det är okej någonstans att säga någonting sånt till någon!! 
Tillbaka får jag höra att jag är överkänslig och inte borde reagera på någonting sånt. 

Jag blev självklart asförbannad och säger att det ändå inte är okej och att jag ibte hsr någonting att säga henne. Jag menar hur fan kan man vräka ur sig någonting sånt och speciellt till någon som är gravid och har en liten bebis som växer inne i magen.
Hon vet inte vad jag har i min ryggsäck och vad har brottas med eller har brottats med för tankar. 

Tycker ni att jag överreagerar eller hur hade ni gjort? 

Kommentarer :

#1: Mariasofiakarlsson.blogg.se

Tycker det var bra att du sa till. Vet inte hur många gånger med mina två graviditeter jag fick höra. Vad stor du är, ska du inte födda snart? Säkert att det inte är två. Man blir ju ledsen:(.

Svar: Det blir man verkligen! Jag förstår inte riktigt hur man tänker när man vräker ur sig något sånt
Olivia

skriven

Kommentera inlägget här :