skönhetstips

Allt du behöver för en lenare och renare hud är endast ett ägg.
Du behöver bara separera äggulan och äggvitan ifrån varandra i varsinna skålar.
Jag personligen har hellre ett ägg i ansiktet än en massa konstgjorda kemiska krämer.
Börja med att använda äggvitan som fungerar som portömning.
Vispa den så att den blir bubblig.
Tvätta sedan av ansiktet med varmt vatten för att öppna upp porerna.
Smeta sedan in ansiktet med äggvitan och ta sedan en servett, använd bara ett lager utav servetten och riv den sedan i remsor och täck ansiktet med dem.
Låt det torka, jag använde mig utav en hårfön för att det skulle torka snabbare. Dra sedan försiktigt bort servettremsorna och dra nedåt för det är då smutsen i porerna följer med.
Om du tittar noga på servetten kan du se att det kommit ut lite skit.
Nu ska du använda äggulan som en ansiktsmask.Vispa lite i den så att den blir slät. Sen är det bara att smeta in hela ansiktet med äggulan och låta det torka.
Det torkar ganska snabbt och jag lovar att man märker när detatt fixa torrt för man kan inte göra en min med ansiktet.
Skölj sedan av ansiktet så att äggulan försvinner.
Nu har du en babylen hud, det behöver inte vara svårare än så och ägg har man nästan alltid hemma så det är lätt att fixa.

Kommentera inlägget här :