Egentid

Något jag inte får mycket av nu för tiden är egentid och det är faktiskt något jag kan sakna ibland, att bara få vara för sig själv. Jag älskar min dotter över allt annat men lite egentid då och då skulle ju inte skada. 


Hon är inne i någon fas just nu och är så extremt mammig, det är knappt att Krille kan ha henne vissa dagar. Hon ska hänga på mig dygnet runt, till och med nätterna. Vi samsover fortfarande då Freja vägrar sin säng och då kommer Freja rullades för att kunna ligga precis vid mig. Vissa dagar är det ganska påfrestande när man bara skulle vilka ha en liten stund för sig själv. Men jag får tänka att er bara är en fas just nu som kommer gå över så småningom och då kommer det bli bättre och Freja kan sova hos mormor och morfar någon natt ibland. 

Vissa mornar när jag vaknar och Freja sover smyger jag alltid upp i hopp om att ha en lugn stund framför nyhetsmorgon och så även idag. Jag hann inte mer än att värma tevattnet så vaknade trollungen. Det måste vara någon radar hon har, att så fort mamma ska äta så är det dags att vakna, haha. Så nu sitter vi här och myser i soffan istället och det är ju inte helt fel det heller, att få mysa mild din lilla guldklimp, det är ju faktiskt bland det bästa som finns ♡

Kommentera inlägget här :