Tisdag

Idag har det varit fullt upp, på förmiddagen har jag och Freja varit på öppna förskolan och sjungit och tränat tillsammans med Charlie och hans mamma Fanny.

Sen bar det av hemåt för lite lunch och vila innan BVC kom och gjorde hembesök. Vi pratade om hur Frejas dagar ser ut och hur hennes utveckling har gått framåt. Sen var det även vägning och mätning av huvudet, längden blir nästa gång när vi ska till BVC eftersom det är lite svårt att mäta här hemma. Freja hade inte gått upp tillräckligt utan bara 400 gram på två månader så vi ska få komma på viktkontroll om en månad igen. Annars såg allt bra ut och hon tittade även på utslagen som hon har och fixade en läkartid åt oss redan imorgon. Är superglad över det, jag ringde vc förra veckan men de tyckte inte att hon behövde komma på en kontroll medan bvc-tanten stycket att det skulle kollas upp eftersom det inte blivit bättre. 

Annars såg allt bra ut och hon tittade även på utslagen som hon har och fixade en läkartid åt oss redan imorgon. Är superglad över det, jag ringde vc förra veckan men de tyckte inte att hon behövde komma på en kontroll medan bvc-tanten stycket att det skulle kollas upp eftersom det inte blivit bättre. Det känns skönt att få det kollat så vi förhoppningsvis kan få reda på vad det beror på. 


Nu sitter vi här och myser framför en film, jag ska bara packa väskan inför babysimmet imorgon innan jag går och lägger mig för kvällen. 

Kommentera inlägget här :